Card image

NBA Business Model

23 Δεκεμβρίου 2019 11:16

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΣΑΚΗΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

Διαβάζουμε συνεχώς για τα συμβόλαια στο NBA. NBA Max Contract, NBA Supermax Contract και τα συναφή. Δισεκατομμύρια δολάρια σε μισθούς κάθε χρόνο. Από που προέρχονται όμως αυτά τα λεφτά? Αναφέραμε περιληπτικά στην ανάλυση του Salary Cap για το πως μοιράζονται αυτά τα χρήματα ανάμεσα σε παίκτες και ομάδες. Τώρα θα δούμε αναλυτικότερα τους 3 κύριους παράγοντες του Basketball Related Income (BRI).

Basketball Related Income

Στο BRI (μπασκετικά εμπορικά έσοδα) περιέχονται όλα τα έσοδα που έχουν να κάνουν άμεσα με τις ομάδες. Η αγορά εισιτηρίων και εντός γηπέδου προϊόντων, τηλεοπτικά συμβόλαια με τα κανάλια για τους αγώνες, διαφημιστικά logo στις φανέλες των παικτών και πωλήσεις προϊόντων με το logo του NBA. Έσοδα που δεν περιλαμβάνονται είναι διάφορα πρόστιμα σε παίκτες κατά την διάρκεια της σεζόν και το revenue sharing (έσοδα ομάδων).

Επειδή το BRI είναι η βάση στην οποία υπολογίζεται το Salary Cap, τα έσοδα που έχουν οι ομάδες εξαιρούνται καθώς θα παρείχε μεγάλο πλεονέκτημα στις ομάδες μεγάλων αγορών. Για παράδειγμα, μια ομάδα με πολλά έσοδα όπως οι Los Angeles Lakers ή οι New York Knicks θα μπορούσε να ανεβάσει το Salary Cap πολύ ψηλά, πράγμα που θα ανάγκαζε τις υπόλοιπες ομάδες να πρέπει να πληρώνουν υπέρογκα από την τσέπη τους για να κρατήσουν τους παίκτες, μιας και το ποσοστό πάνω από το τρέχον salary cap θα ήταν ποσό των εσόδων των ομάδων. Και αφού οι ομάδες δεν έχουν τα ίδια έσοδα αυτό θα δημιουργούσε ένα μη βιώσιμο οικονομικό σύστημα και οικονομική ανομοιότητα ανάμεσα στις ομάδες.

Τηλεοπτικό 📺 Deal 🤝

Με την ανάπτυξη του ίντερνετ και της φορητής τεχνολογίας τα τελευταία 20 χρόνια η τηλεθέαση έχει μειωθεί σε μεγάλο ποσοστό. Παρόλα αυτά όμως, η παρακολούθηση των σπορ, live, παραμένει και το μπάσκετ και κυρίως του NBA ωθεί τα τηλεοπτικά δίκτυα να πληρώνουν απίστευτα ποσά για τα δικαιώματα.

Τον Φεβρουάριο του 2016, το ESPN ανακοίνωσε ένα συμβόλαιο 🖋️ εννιά χρόνων αξίας 24 δισεκατομμυρίων μεταξύ ESPN και Turner Sports. Με το deal να ξεκινάει από την σεζόν 2016-2017, ESPN και Turner Sports πληρώνουν συνολικά $2,6 δισεκατομμύρια ετησίως στο NBA. Για σύγκριση το προηγούμενο συμβόλαιο του 2007, κόστιζε στα δυο αυτά δίκτυα $930 εκατομμύρια ετησίως. Μια αύξηση της τάξης του 280%!

Ωστόσο σε αυτό συμβάλει η τεράστια αύξηση της δημοτικότητας του NBA στην Ευρώπη και Κίνα. Τα ESPN και TNT είναι οι κύριοι κάτοχοι των δικαιωμάτων για τα international δικαιώματα του NBA. Με βάση το deal, ελέγχουν τηλεοπτικές εκπομπές, βίντεο στο youtube ακόμα και τις εικόνες των παικτών σε βιντεοπαιχνίδια. Οπότε μπορούμε να καταλάβουμε πως σε βάθος χρόνου θα έχουν το αναμενόμενο κέρδος για να στηρίξουν την επιλογή αυτού του ποσού.

Έσοδα 💵💵💵 αγώνων 

Πέρα από τα τηλεοπτικά έσοδα, η αύξηση της δημοτικότητας έφερε και αύξηση των εσόδων τις ημέρες των αγώνων. Όσο τα NFL και NHL προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα μακροχρόνιων τραυματισμών που τα διατρέχουν σε συνδυασμό με το αργό στυλ του MLB, το NBA αρχίσει να τραβάει όλο και περισσότερο κόσμο.

Με την μέση προσέλευση να ανεβαίνει συνεχώς, ανεβαίνει και τιμή των εισιτηρίων. Το 2012, μια έρευνα έδειξε ότι το κόστος για μια οικογένεια 4 ατόμων για να παρακολουθήσει έναν αγώνα ανερχόταν κοντά στα $300 με αυτό το ποσό να έχει φτάσει τα $420 για την σεζόν 2018-2019. Τα εισιτήρια από την άλλη έχουν διακυμάνσεις, κυρίως βάση αγοράς αλλά και των ομάδων που παίζουν. Για τους Los Angeles Lakers του Lebron James και Anthony Davis, μπορεί τα φθηνότερα εισιτήρια 🎫 να ξεκινάνε από $30 όμως τα 20000 εισιτήρια που μπορεί να διαθέσει για το Staples Center η ομάδα του LA, έχουν μέση αξία $261! Από την άλλη, η ομάδα με την μεγαλύτερη μέση προσέλευση, οι Chicago Bulls, έχουν μέση αξία εισιτηρίων $101. Μεικτά, χωρίς να συμπεριλάβουμε τα playoffs, οι Lakers μπορεί να έχουν πάνω από $100,000,000 περισσότερα έσοδα από τους Bulls βάση μόνο των εσόδων του γηπέδου.

Διαφημίσεις στις φανέλες

Το 2015, το NBA υπέγραψε συμφωνία με την Nike αξίας $1 δισεκατομμυρίου για 8 χρόνια, μια αύξηση της τάξης του 245% σε σύγκριση με την προηγούμενη με την Adidas. Η Nike, που ήδη πουλούσε replica φανέλες, από την σεζόν 2017-2018 έγινε η επίσημη αντιπρόσωπος του NBA στον ρουχισμό. Σε συνδυασμό με το νέο πάροχο των jerseys, το NBA επέτρεψε στις ομάδες να μπορούν να προσθέσουν το λογότυπο τριών εταιριών στις φανέλες για την αύξηση των εμπορικών εσόδων τους. Οι Warriors για παράδειγμα, υπέγραψαν τριετές συμφωνία με την Rakuten, τον Ιαπωνικό εμπορικό κολοσσό, αξίας $60 εκατομμυρίων.

Στην Ευρώπη δεν είναι κάτι καινούργιο αυτό αλλά ούτε και για το NBA. Επί σειρά ετών οι ομάδες μπορούσαν να υπογράφουν συμφωνίες για τα στάδια τους (American Airlines Arena, Staples Center, Oracle Arena κ.α.) αλλά και να διαφημίζουν εντός σταδίου τρόφιμα ή υπηρεσίες βάση εμπορικών συμφωνιών με εταιρίες. Την σεζόν 2017-2018, τα έσοδα αυτά έφταναν τα $1,12 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ευρωπαϊκή ομάδα NBA;

Αυτή η εκθετική αύξηση των εσόδων του NBA σημαίνει αύξηση της ποιότητας του θεάματος που με την σειρά του φέρνει ακόμα περισσότερο κόσμο κοντά του. Ήδη από την σεζόν 1990-1991, το NBA σχεδίαζε international αγώνες με στόχο την έκθεσή του στον κόσμο. Η αρχή έγινε στην Ιαπωνία και ακολούθησε Μεξικό και η Δυτική Ευρώπη.

Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση των ομάδων του NBA σε 32 από 30. Τα έσοδα υπάρχουν για να τις στηρίξουν καθώς και επενδυτές για να πουληθούν οι ομάδες. Η μέση αξία μιας ομάδας NBA, το 2019, έχει φτάσει τα $2 δισεκατομμύρια, από τα $350 εκατομμύρια που ήταν το 2009. Μέσα σε αυτές τις σκέψεις, έχει ριχτεί και η ιδέα μια Ευρωπαϊκής ομάδας στο NBA. Αν και κατά την γνώμη μου, είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί ακόμα και αν εξαλειφθούν τα back to back παιχνίδια, έχουμε δει και πιο τρελά σενάρια, με ομάδες της Ρωσίας να παίζουν παιχνίδια της Ευρωλίγκας στην Γαλλία και δυο μέρες μετά στο Καζάν.

Η προώθηση πάντως του NBA στην Ευρωπαϊκή αγορά αλλά και η τεράστια αναγνώρισης αυτής, από παίκτες όπως ο Luka Doncic και ο MVP Γιάννης, δείχνουν ότι δεν η απόσταση δεν είναι ανυπέρβλητο εμπόδιο.

Μπορείτε να μας κάνετε follow σε twitter και instagram, καθώς επίσης και follow up στο κανάλι μας στο google news για να μη χάνετε τίποτα από τη ροή του site.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Συνολικά 16 εκατομμύρια γεύματα έχει μοιράσει η οικογένεια Curry

18/04/21

Συνολικά 16 εκατομμύρια γεύματα έχει μοιράσει η οικογένεια Curry

Το ίδρυμα, Eat.Learn.Play, που χρηματοδοτεί αποκλειστικά η οικογένεια Curry, ανακοίνωσε πως κατά τη διάρκεια των…

18/04/21

Πως παίζεται το Stoiximan Fantasy

02/08/20

Πως παίζεται το Stoiximan Fantasy

Το σπουδαιότερο των πρωταθλημάτων 🏀 είναι στο «τζάμπολ» και πάλι κι ο Stoiximan μας βάζει…

02/08/20

NBA Contracts

12/07/20

NBA Contracts

"NBA Supermax contract", "Two Way contract NBA", Two Way διαμάντι", "θα μπούνε στον φόρο πολυτελείας".…

12/07/20

Γιατί οι παίχτες τρέμουν την ιδέα ενός lock-out;

12/07/20

Γιατί οι παίχτες τρέμουν την ιδέα ενός lock-out;

Στις 11 Μαρτίου το NBA ανακοίνωσε πως η σεζόν αναστέλλεται καθώς ο παίκτης των Utah…

12/07/20

NBA Trades – Τι ισχύει

23/12/19

NBA Trades – Τι ισχύει

15 Δεκεμβρίου. Αυτή είναι η τελευταία μέρα που το NBA απαγόρευε στις ομάδες να ανταλλάξουν…

23/12/19

Minimum Contract NBA

23/11/19

Minimum Contract NBA

Όπως υπάρχει το NBA Max Contract έτσι υπάρχει και το Minimum. Δηλαδή το κατώτερο ποσό που…

23/11/19

NBA Max Contract

23/11/19

NBA Max Contract

Λίγο πολύ όλοι έχουμε ακούσει για το Maximum συμβόλαιο στο NBA. Ειδικά τα τελευταία χρόνια…

23/11/19